İSTEK Acıbadem Anaokulu ve İlkokulu Misyon Bildirgesi
İSTEK Okulları olarak misyonumuz; öğrencilerimize Atatürk ilke ve inkılapları ışığında bir eğitim sunarak, onların Türkiye’nin geleceğinde ve Dünya genelinde olumlu etkileri olacak, bilimsel sorgulamaya, evrensel değerlere, kültürlerarası anlayışa ve hayat boyu öğrenmeye bağlı başarılı bireyler olmalarını sağlamaktır.
İSTEK Acıbadem Preschool and Primary School Mission Statement
Our mission at ISTEK Schools, mindful of the renaissance started by Atatürk, is to educate our students to become successful individuals committed to scientific inquiry, universal values, intercultural understanding and life-long learning who will have a positive impact on the future of Turkey and the World at large.
IB Misyon Bildirgesi
Uluslararası Bakalorya, kültürlerarası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha barışçıl bir dünya oluşturulmasına yardımcı olacak araştıran-sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiştirmeyi amaçlar.
Bu amaca yönelik olarak kuruluş, yeni ufuklar açıcı uluslararası eğitim programları ve titiz değerlendirme yöntemleri geliştirmek amacıyla okullar, devletler ve uluslararası kuruluşlarla çalışmaktadır.
Bu programlar, dünya genelinde öğrencileri, diğer insanların da farklılıklarıyla haklı olabileceğini anlayan, etkin, şefkatli ve yaşam boyu öğrenmeye inanan bireyler olmaya teşvik eder.
IB Mission Statement
The International Baccalaureate® aims to develop inquiring, knowledgeable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect.
To this end the organization works with schools, governments and international organizations to develop challenging programmes of international education and rigorous assessment.
These programmes encourage students across the world to become active, compassionate and lifelong learners who understand that other people, with their differences, can also be right.
İSTEK Acıbadem İlkokulu’nda Milli Eğitim Müfredatı IB PYP - Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı’nın sunduğu yöntem ve tekniklerle zenginleştirilerek uygulanmaktadır. IB PYP (İlk Yıllar Programı), 3-12 yaş grubundaki öğrencilerin akademik, sosyal, fiziksel, duygusal ve kültürel açılardan gelişmesini amaçlamaktadır. PYP, öğrencilerin neler öğrenmesi gerektiği, eğitim yöntemleri ve değerlendirme stratejileri hakkında yol gösteren uluslararası bir müfredat modelini temel alan bir eğitim ve öğretim yaklaşımıdır.
PYP’nin hedefi öğrencilerin araştıran-sorgulayan, bilgili, düşünen, iletişim kuran, ilkeli, açık görüşlü, duyarlı, riski göze alan, dengeli ve dönüşümlü düşünen bireyler olmalarını sağlamaktır. Bu özelliklerin tümü programın temelinde yer alan ''IB Öğrenen Profilini'' oluşturur. Program boyunca aldıkları eğitimle öğrenciler tüm bu özellikleri sergileme konusunda gelişim gösterirler.
Sunduğu müfredat çerçevesi ve eğitim-öğretim yaklaşımı ile öğrencilerin sadece farklı konularda bilgi edinmesini değil, aynı zamanda kavramsal bir anlayış geliştirmelerini – öğrendikleri arasında bağlantı kurmalarını ve bunları neden öğrendiklerini anlamalarını, olumlu tutumlar geliştirmelerini, öğrenme sırasında katıldıkları etkinliklerle düşünme, sosyal, iletişim, araştırma ve öz-yönetim becerilerini geliştirmelerini sağlar. Programın en temel hedeflerinden biri de öğrencilerin öğrendiklerini hayata geçirmelerini ve sorumlu eylemlerde bulunmalarını sağlamaktır. Gerçek anlamda öğrenme o zaman gerçekleşmiş olacaktır.
Öğrencilerimiz, programımız kapsamında yıl boyunca 6 disiplinler üstü sorgulama ünitesi ile ilgili çalışmalar yaparlar. Bu üniteler; sınıf ve branş öğretmenlerin ortak olarak işledikleri ünitelerdir. Öğrenciler böylelikle dersler arasındaki bağlantıyı görme fırsatı bulurlar ve derslerde ayrı konularda parça parça bilgiler edinmek yerine, kavramların farklı derslerdeki yansımalarını fark ederler ve öğrendikleri arasında bağlantı kurarak büyük resmi görme fırsatı bulurlar. Bu da öğrenme sürecini öğrenciler için daha anlamlı bir hale getirir. Öğrencilerimiz, ünitelerinde işlenen konuların hem kendi ülkemizde hem de dünyada nasıl olduğunu araştırma fırsatı bulurlar ve uluslararası bilinç sahibi bireyler olma yolunda gelişim gösterirler.
Sorgulama temelli bir program olan PYP, öğrencilerin doğal meraklarını her zaman aktif kılmayı hedefler. Okulumuzda, öğrencilerimizi pasif alıcılar değil, öğrenme sürecinin temelinde anlam oluşturan bireyler olarak görmekteyiz. Yani öğrencilerin sadece öğretmenlerini dinleyerek öğrendiklerini ve sınıfa hiçbir ön bilgileri olmadan geldiklerini düşünmüyoruz. Ünitelerimizin başında onların ne bildiklerini öğreniyoruz, ünitemiz süresince öğrencilerimizin bu üniteyle ilgili neleri merak ettiklerini paylaşmalarını istiyoruz. Derslerimizi planlarken de öğrencilerimizin ön bilgilerini ve meraklarını da göz önünde bulunduruyoruz. Bu öğrenciler için dersleri daha ilgi çekici bir hale getiriyor.
Öğrencilerimiz katıldıkları grup çalışmalarıyla birlikte ve birbirlerinden de öğreniyorlar. Öğretmenlerimizin bu süreçteki en önemli görevi öğrencilerimizin öğrenmeleri için uygun ortamları yaratmak, öğrenme süreçlerinde onlara rehberlik etmek ve merakları ve ilgi alanlarını da dikkate alarak müfredatı öğrenci merkezli, sorgulama temelli yöntem ve tekniklerle öğrencilerimize sunulmaktadır. Öğrencilerimizin okulumuzda aldıkları eğitimle hayat boyu öğrenen bireyler olarak öğrenmeye okulda ve okul dışında devam edeceklerine inanıyoruz.
PYP’nin Öğrencilere Katkıları Nelerdir?
İSTEK Acıbadem Anaokulu ve İlkokulu PYP 2019-2020 Veli Bilgilendirme Kitapçığı için tıklayınız
İSTEK Acıbadem Anaokulu ve İlkokulu 2020-2021 Sorgulama Programı için tıklayınız
İSTEK Acıbadem Okulları politika belgeleri için tıklayınız