İstek Atanur Oğuz Okulları Fen Bölümü; geniş düşünce ufkuna sahip, bireysel yeteneklerini geliştirebilen, inisiyatif kullanabilen, çok yönlü, araştırmacı, değişime ve hıza uyum sağlayabilen öğrencileri yetiştirmeyi hedeflemiştir.
İstek Atanur Oğuz Okullarında Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinin öğretim programlarında belirtilen konular, bilimsel düşünceyi esas alarak öğrencilere aktarılır.
Fen Bilimleri’nin günlük yaşantımızla iç içe geçtiği durumlar laboratuar çalışmaları ile pekiştirilir. Her yıl düzenlediğimiz yarışmalar, geziler ve bilim şenlikleri gibi etkinliklerle zengin bir eğitim ortamı yaratılır. Bu aktivitelerle öğrencilerimizin devamlı değişen bir bilgi kütlesi olan bilimsel çalışmaları takip edebilmeleri ve kendilerine güven duymaları sağlanır.
Üniversiteye hazırlık çalışmaları, konu testleri ve deneme sınavlarıyla zenginleştirilir, etüt derslerinde bireysel veya grup çalışmalarıyla birebir öğrenme ortamı oluşturulur.
Fizik, Kimya ve Biyoloji dersleri Milli Eğitim Bakanlığı’nın 4 yıllık öğretim programı esas ve ilkelerine uygun olarak yürütülmektedir. Lise fen derslerinin işlenişi sırasında 3 temel amaç göz önünde bulundurulmaktadır:
Fen Bölümü Çalışmaları
Çalışma kağıtları: Öğretmenlerimiz tarafından hazırlanan etkinlik temelli çalışma kağıtları öğrencilerin derste ve sonrasında konuları daha iyi anlamalarını sağlamak için kullanılmaktadır.
Laboratuvarlar: Tüm fen deneyleri teknolojik olarak donanımlı laboratuvarlarımızda yürütülmektedir. Bu sayede öğrencilerin soyut kavramları somutlaştırmalarına yardımcı olacak görseller, animasyonlar ve sanal deneyler ders sırasında kullanılabilmektedir.
Dijital ortamlar: Derslerin işlendiği dersliklerde ve laboratuvarlarımızda akıllı tahta ve barkovizyon cihazları yer almaktadır. Dijital ortamda hazırlanan dersler öğrencilerle işlenirken, belgesel, film, müzik, elektronik kitap ve dergi içerikleri gibi konu ile ilgili her tür dijital kaynak sınıftan erişilebilir durumda öğrenci ve öğretmenlerin kullanımındadır.
Deneme sınavları: Lise ve üniversiteye hazırlık için merkezi sistemle yapılan deneme sınavları ile öğrencilerin tüm İSTEK Okullarındaki öğrencilere göre akademik durumları incelenmekte ve öğretmenleri tarafından gerekli geri bildirimler yapılmaktadır.
Ders dışı faaliyetler: Fen derslerinin teknoloji ve yaşamla bütünlüğünün sağlanması için bilim merkezleri ve müzelere geziler düzenlenmekte, öğrencilerin derste öğrendiği konuların gerçek hayatta nasıl kullanıldığını görmeleri sağlanmaktadır. Ayrıca TÜBİTAK Proje Yarışması için her branşta projeler geliştirilmektedir. Öğrencilerin çeşitli okulların proje ve deney yarışmalarına katılmaları sağlanmaktadır. Yurt içi ve yurt dışı çeşitli bilimsel geziler düzenlenmektedir. UNESCO-Semep Uluslararası Çevre Projeleri yarışmalarına katılmaları sağlanmaktadır. Destination Imagination ve Robot Kulübü çerçevesinde öğrencilerimizin bilime ve fene ilgilerini arttırmak için çeşitli deneyler, puzzle yapımı, robot tasarımı gibi etkinlikler gerçekleştirilmektedir.
Fizik
Fizik dersinin amacı: Fiziğin yaşamın kendisi olduğunu özümsemiş, karşılaşacağı problemleri bilimsel yöntemleri kullanarak çözebilen, Fizik - Teknoloji - Toplum ve Çevre arasındaki etkileşimleri analiz edebilen, kendisi ve çevresi için olumlu tutum ve davranışlar geliştiren, bilişim toplumunun gerektirdiği bilişim okuryazarlığı becerilerine sahip, düşüncelerini yansız olarak ve en etkin şekilde ifade edebilen, kendisi ve çevresi ile barışık, üretken bireyler yetiştirmektir.
Fizik derslerinde öğrencilerin aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir:
Biyoloji
Biyoloji dersinin amacı: Öğrencilerin canlının temel yapı ve bileşenlerini kavraması, çevreyi tanıması ve koruması, çevrenin insan hayatındaki önemini anlaması, ülkemizin biyolojik zenginliklerini tanıyarak çevre bilinci ile doğru kullanabilmesi sağlanır. Biyolojinin günlük yaşantımızdaki yeri ve öneminin anlaşılabilmesi için gezi ve araştırmalara programda yer verilir. Biyolojinin diğer disiplinlerle ilişkisi örneklerle vurgulanır.
Biyoloji derslerinde öğrencilerin eğitim – öğretim yılı sonunda aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir.
Kimya
Kimya dersinin amacı: Öğrencilerimizin ilerideki yaşam süreçlerinde, kimya biliminin temel kavram, ilke, yasa, model, teori ve becerilerini kazanarak, bu bilgi ve becerileri günlük hayatta kullanmalarını sağlamak, gözlem ve deney yapma, veri toplama, problem çöze becerileri kazandırmak, elde ettikleri sonuçları bir rapor halinde düzenlemelerini ve sunmalarını sağlamak, kimyasal teknolojilerin, çevre ve insan üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini fark edebilen, kimya biliminin ve bilimsel bilginin gelişim sürecini ve doğasını anlamasını ve bu süreci etkileyen faktörleri irdelemesini sağlayarak, Kimya bilimi ile ilgili veya ona dayalı bir yükseköğretim programına hazırlamaktır.
Kimya derslerinde öğrencilerin eğitim – öğretim yılı sonunda aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir.
LABORATUVAR ÇALIŞMALARI
Öğrencilerimizin, bilimsel mantığı daha iyi kavrayabilmeleri ve sağlam bir temel oluşturabilmeleri için Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerimiz öğrenci merkezli bir yaklaşımla, Fizik, Kimya ve Biyoloji Laboratuvarında işlenmektedir. Böylece derslerde konu ile ilgili deneysel etkinlikler anında yapılarak, animasyonlar ya da filmler izlenerek tam öğrenmenin gerçekleşmesi sağlanmaktadır. Öğrencilerimizin müfredatta planlanan etkinlikleri ve deneyleri eksiksiz gerçekleştirmeleri sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz hazırlamış oldukları araştırmaları ya da proje - performans görevlerini Fizik, Kimya ve Biyoloji laboratuvarlarında gerçekleştirme imkanına da sahip bulunmaktadırlar.